شكست مس غيرطبيعي نبود
 
بازی
 
 
دو شنبه 7 شهريور 1390برچسب:, :: 17:5 ::  نويسنده : عارف

دستور پرس مرفاوي اشتباه بود!
پرس در همه نقاط زمين و جلوگيري از بازي‌سازي استقلالی ها، كاري بود كه دستورش از سوي صمد صادر شده بود؛ آن هم از آغاز بازي! صمد فراموش كرده بود كه پرس كردن انرژي فوق العاده اي از بازيكنان مي گيرد. اينكه هر كجا يك بازيكن استقلال صاحب توپ مي شد، دو بازيكن مس راهش را ببندند، انرژي فوق العاده اي مي خواست كه واقعاً سخت بود و خسته كننده!
سرویس ورزشی «...» ـ پس از بازي مس كرمان با استقلال، صمد مرفاوي پشت تريبون رفت و گفت: ما بازي كرديم استقلال برد.

تا اينجاي كار را مرفاوي درست گفت، چرا كه مس كرمان، دونده‌تر و روانتر از استقلال بازي كرد و موقعیت گل بیشتری نسبت به حریف داشت و در خانه خود استقلال را با مشكلات عديده اي روبه‌رو كرد، به گونه اي كه حتي سپاهان هم نتوانسته بود، اينچنين استقلال را در طراحي حملات با ستاره هاي كهكشاني اش مشكل‌دار كند و به اين ترتيب، بايد گفت تيم صمد، روانتر و بهتر از استقلال بازي كرد.

اما اين پايان قصه صمد آقا و سخنانش در كنفرانس مطبوعاتي نبود. صمد پس از گفتن جمله بالا، پاي عوامل غير طبيعي (احتمالا جادو و جنبل) را به میان كشيد!
که ما البته در این باره، سخنان بسیاری برای گفتن با مرفاوي داريم؛ سخنانی كه معنا دارد و معنايش در ژیش گرفتن تاكتيك اشتباه مقابل استقلال از سوي سرمربي مس كرمان بود.

مسي ها نشان دادند كه تيم آنها از استقلال بهتر است. آنان دست‌کم يك ماه تمام در اختيار سرمربي خود بودند و استعدادهاي فراواني در حركت به ويژه از سمت راست (و البته چپ)داشتند و بارها هم تا آستانه فروپاشي دروازه استقلال جلو رفتند، ولی مسأله اين است كه چنين تيمي به دستور صمد به جاي اجراي تاكتيك‌هاي تهاجمي، دست به پرس (با دفاع اشتباه نشود) زد!

پرس در تمام نقاط زمين و جلوگيري از بازيسازي استقلالی ها، كاري بود كه دستورش از سوي صمد صادر شده بود؛ آن هم از آغاز بازي! صمد فراموش كرده بود كه پرس كردن، انرژي فوق العاده اي از بازيكنان مي گيرد. اينكه هر كجا يك بازيكن استقلال صاحب توپ مي شد، دو بازيكن مس راهش را ببندند، انرژي فوق العاده اي مي خواست كه واقعاً سخت بود و خسته كننده!

اين مسأله به بازيكنان مس يا عدم آمادگي بدني آنها ربطي ندارد و اصالتاً هيچ تيمي در دنيا نیست كه بتواند بيشتر از 45 دقيقه پرس كند و پس از آن با تحليل رفتن انرژي روبه‌رو شده و كل تيم به يكباره افت مي كند و اين همان موضوعي بود كه براي مس رخ داد. بدن مسي‌ها تخليه و استقلال صاحب فرصت شد.

از اينجا به بعد بود كه داشته هاي مظلومي، تجربه و شم گلزني خود را به رخ مسي ها كشيدند كه نتوانسته بودند در برابر رحمتي، فرصت‌ها را به گل تبديل كنند.

بله، مقابل اين استقلال پرس جواب مي دهد و اين تيم را گيج مي كند، ولی براي 45 دقيقه نه بيشتر! پس از آن دوباره بايد مراقب حملات استقلال بود، چرا كه ستاره هاي اين تيم را مهار كردن، كار سختي است، به ويژه اگر پس از يك پرس سنگين انرژي بدني هم تمام شده باشد.

صمد درست مي گويد. مس بازي كرد و استقلال گل زد؛ اما درست نمي گويد هنگامی که صحبت از عوامل غير طبيعي (!)مي كند، چرا كه اوايل نيمه دوم، مي توانستي حدس بزني كه همين اتفاق به ويژه پس از به ميدان آمدن نيروهاي تند و تيز و تازه نفسي چون شريفات رخ مي دهد.
براي فرهاد يك فرصت گل، مي تواند خلق گل باشد. در اين شرايط، كجاي اتفاقاتي كه در دل كوير رخ داد، عجيب يا به قول صمد آقا «غير طبيعي» بوده است؟!



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان بازی و آدرس arefgame.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 17
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 17
بازدید ماه : 32
بازدید کل : 12663
تعداد مطالب : 18
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1